Apua myyntiin ja markkinointiin

Yrityksesi kasvaessa teet lisäinvestointeja, jotta voit nostaa tuotantomääriä. Samalla sinun pitää miettiä logistiikkaa ja tehostaa toimintaa, lisätä myyntiä ja suunnitella tulevaisuutta. Kun yrittäjän pöydällä on tulevaisuuden kasvusuunnitelmia ja arjessa painaa vaativa johtaminen, tarvitaan apukäsiä ottamaan koppia tehtävistä, joita yrittäjä ei ehdikään enää hoitaa. Yrityksen Apukädet eli Piia-Riina tulee apuun muistuttajana, suunnittelijana, toteuttajana ja kyseenalaistajana. Juuri sellaisena, johon sinä kaipaat apua.
Pia-Riina Läppärin kanssa

Myynnillisen markkinoinnin apukädet

Apukädet syntyi tarpeesta, jonka näen monessa kasvuhakuisessa yrityksessä. Yritys kasvaa, mutta kasvu saattaa jumiutua yrittäjän pöydälle kasvaneeseen työmäärään, joista markkinointi jää muiden tehtävien jalkoihin. Lopputulos näkyy nopeasti ulospäin: somekanavat jäävät ilman sisältöä, asiakkaiden hoito unohtuu myyntitapahtuman jälkeen ja nettiin etusivulle unohtuu joulutarjous, joka meni umpeen aikoja sitten. Olen kumppani, joka sitoutuu yrityksesi markkinoinnin ylläpitoon ennalta sovitusti, esimerkiksi 4 päivää kuukadessa. Tarpeen mukaan olen toki käytettävissä enemmänkin.

PiiaRiina seisoo läppäri kädessä

Mitä Apukädet tekee?

  • Valmistelen Powerpoint -esitykset asiakaspresentaatioita varten
  • Suunnittelen ja taitan painokelpoiset esitteet messuille ja tapahtumiin
  • Teen mainosmateriaalin lehteen tai yhteistyökumppanin mediaan
  • Päivitän verkkosivuille ajankohtaiset asiat ja huolehdin, että verkkosivujen sisällöissä vastataan asiakasta kiinnostaviin kysymyksiin
  • Pidän sosiaalisen median aktiivisena julkaisemalla säännöllisesti ja olemalla vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa yrityksen somekanavissa
  • Analysoin somekanavien julkaisuja sekä sähköpostien avaus- ja klikkausmääriä ja kehitän niitä tulosten perusteella asiakkaita sitouttaviksi

Missä asioissa Apukädet auttaa yrittäjää?

  • Autan asiakasrekisterin kontaktien järjestämisessä CRM -järjestelmästä Exceliin, kun halutaan segmentoida asiakkaat ja kohdentaa markkinointiviestit oikein
  • Kokoan yrityksen kuvapankin ja markkinointimateriaalit kansioihin, joihin kaikilla työntekijöillä on vaivaton pääsy.
  • Tuen muuta henkilöstöä koostamalla brändi-käsikirjan, jossa on määritelty yrityksen värit, fontit, brändin persoona, logon ja sloganien käyttö sekä kuvamaailma
  • Asiakassähköpostien nosto yhdeksi tärkeimmistä asiakaspalvelun osa-alueista aktivoimalla uutiskirjettä, panostamalla jälkimarkkinointiin ja vauhdittamalla asiakkaiden ostopäätöstä.
  • Otan vastuun markkinointisuunnitelmasta ja sen toteutuksesta. Mittaroin toimenpiteiden tavoitteet ja analysoin tulokset.

Olen täysillä mukana tukemassa yrityksesi kasvutavoitteita

Innostun asiakkaiden tavoitteista ja sitoudun sinun yritykseesi. Vapaa-ajallanikin silmäni osuvat asiakasta hyösyttäviin asioihin.

Esimerkiksi näin olen toiminut:

  • Illalla Instagramia selaillessa kohtaan asiakkaan tyyppistä liiketoimintaa → Linkkaan tilistä asiakkaalle
  • Näen asiakkaan tuottamaa raaka-ainetta reseptissä aikakauslehteä lukiessa → Nappaan reseptistä kuvan ja lähetän asiakkaalle
  • Törmään Facebookissa kilpailijan mainokseen → Otan kuvakaappauksen ja lähetän asiakkaan puhelimeen
  • Tutustun puutarhamessuilla saman tyyppiseen rakenneratkaisuun kuin asiakkaan tuotteessa → Otan esitteen mukaan ja tutustumme rakenteeseen lähemmin

Mihin rooliin Apukäsiä tarvitset?

MUISTUTTAJA:
Sinulla on mielessä paljon asioita yrityksen johtamiseen liittyen ja moni tuntuu tärkeämmältä kuin markkinointi. Minulle myynnin ja markkinoinnin teemat ovat tärkeimpiä, joten muistutan niiden hoitamisesta.
TOTEUTTAJA:
Sinulla on selkeä visio ja markkinointisuunnitelma valmiina. Vain toteutus kangertelee ajan puutteen vuoksi. Minä voin ottaa toteuttajan roolin ja sinulta lähtee markkinointihommat pois tekemättömien töiden listalta.
SUUNNITTELIJA:
Sinulla ei ole selkeätä markkinointisuunnitelmaa myynnin kasvattamiseksi. Haastattelen sinua tavoitteista ja asiakkaista, ja koostan sinun yritykseesi sopivan markkinointisuunnitelman, joka tukee myyntitavoitteita.

Markkinoinnin kirja ja kynä

Miksi Apukädet on joustava ja sopiva vaihtoehto sinun yritykseesi?

Monen markkinointikumppanin ohjeistaminen korvautuu yhdellä

Sinulla on monta markkinoinnin kumppania: yksi hoitaa nettisivut, yksi taittaa ja painattaa esitteet ja mainosmateriaalit, yksi toimittaa mainoslahjat. Apukädet voi koordinoida tätä kaikkea, jolloin kokonaisuus on harmoninen ja deadlinet on yhden ihmisen käsissä. Kun Piia-Riina huolehtii kokonaisuudesta ja kysyy tarvittavat kysymykset, sinun ei tarvitse miettiä onko kaikilla kumppaneilla ajantasainen tieto ja ohjeistus. Monen kumppanin kanssa palaveeraamiseen menee myös yllättävän paljon aikaa.

Unohtunut materiaali tilataan viime tingassa

Tapahtuma lähenee ja yrität muistaa kaikki tarvittavat materiaalit ja tarvikkeet. Kun Piia-Riina vastaa tapahtuman markkinointimateriaaleista, sinä voit keskittyä sisältöön ja Apukädet suunnittelee materiaalien aikataulut ja tilaamiset hyvissä ajoin.

Tapahtumamarkkinoinnin monet muistilaput

Tapahtuma lähenee ja yrität muistaa kaikki tarvittavat materiaalit ja tarvikkeet. Kun Piia-Riina vastaa tapahtuman markkinointimateriaaleista, sinä voit keskittyä sisältöön ja Apukädet suunnittelee materiaalien aikataulut ja tilaamiset hyvissä ajoin.

Markkinointisuunnittelijan palkkaaminen vai Apukädet?

Palkkaamalla markkinointisuunnittelijan, maksat myös niistä päivistä kun markkinointihommaa ei varsinaisesti ole. Maksat myös vuosilomista ja sairaslomapäivistä, kahvitauosta ja pekkaspäivistä. Ulkoistamalla markkinointitoimenpiteet Apukäsille, maksat vain sinulle tehdystä työstä.  

Oman toimialan ymmärrys markkinoinnissa

Olen taustaltani elintarvikealan osaaja ja B2B -myyjä. Luonteeltani olen valtavan kiinnostunut monista asioista ja erilaisista liiketoiminnoista. Opin nopeasti kaupankäynnin lainalaisuudet ja myyntiargumentit, koska myynti on lähellä sydäntäni. Joskus kauempaa näkee kokonaisuuden tarkemmin kuin läheltä. Minulla on käytössä asiakaskyselylomake, jolla pääsen hyvin kiinni minulle uuteen liiketoimintaan. Keskustelut yrityksen avainhenkilöiden kanssa avaa päivä päivältä enemmän toimialan yksityiskohtia ja asiakkaan tarpeita. 

Ulkoistetun asiakaspalvelun kriteerit

Asiakkaat saattavat odottaa tietynlaista palvelua, johon he ovat tottuneet asioidessa sinun yrityksessä. Olen toiminut asiakaspalvelutehtävissä 16-vuotiaasta. Aloitin liikenneaseman kassalla, olen toiminut tarjoilijana ruokaravintolassa, avainasiakaspäällikkönä suomalaisille ravintolaketjuille ja vientipäällikkönä ulkomaisten elintarviketehtaiden ostajille. Asiakas on aina kingi ja asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen on minulle tärkeintä myynnillistä markkinointia tehdessä.

Ota yhteyttä - kalenterissani on aikaa sinunkin yrityksesi kehittämiseen

Pidetään mielessä kohdeasiakkaasi ja viestitään hänelle juuri niitä asioita joita hän haluaakin tietää. Anna minun auttaa sinua!

Piia-Riina ja asiakas

Markkinoinnin Apukädet - mitä maksaa?

Sovimme juuri sinun tarpeisiin sopivan palvelukokonaisuuden. 

Esimerkiksi 4 päivää/kk  1590 €/kk + alv 25,5%

Sisältöesimerkki:

  • 4 somepostausta + vuorovaikutus asiakkaiden kanssa ja analysointi
  • 1 blogikirjoitus + päivitys yrityksen nettisivuille tai muu nettisivujen ajankohtaisten asioiden päivitys
  • Asiakassähköpostikirje asiakkaille kerran kuussa ja kirjeen analysointi (avaukset ja klikkaukset)
Sivustomme käyttää evästeitä. “Hyväksyn evästeet” -nappia painamalla hyväksyt evästeiden käytön. Evästeet tekevät sivustomme käyttämisestä helppoa, nopeaa ja käyttäjäystävällistä. View more
Cookies settings
Hyväksy evästeet
Evästekäytäntö
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Sivustomme käyttää evästeitä. “Hyväksyn evästeet” -nappia painamalla hyväksyt evästeiden käytön. Evästeet tekevät sivustomme käyttämisestä helppoa, nopeaa ja käyttäjäystävällistä. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka internet-selain tallentaa käyttäjän laitteelle. Evästeet asetetaan käyttäjän päätelaitteelle ainoastaan käyttäjän kutsuman sivuston mukana. Vain evästeen lähettänyt palvelin voi myöhemmin lukea ja käyttää evästettä. Evästeet tai muut tekniikat eivät vahingoita käyttäjän päätelaitetta tai tiedostoja, eikä evästeitä voi käyttää ohjelmien käyttämiseen tai haittaohjelmien levittämiseen. Käyttäjää ei voida tunnistaa pelkkien evästeiden avulla. Evästeiden käyttökohteet ovat analytiikan, markkinoinnin, viestinnän tehostaminen. Evästeet jakautuvat alaryhmiin: toiminnalliset evästeet, tuotekehitys ja liiketoiminnan raportointi, mainonnan raportointi ja mainonnan kohdentaminen. Käytössä on joitakin palvelun toiminnan kannalta pakollisia kolmannen osapuolen työkaluja tai liitännäisiä. Tällaisia työkaluja ovat esimerkiksi sivustoilla olevat sosiaalisten medioiden tai videopalveluiden upotukset tai sosiaalisten medioiden jako- ja tykkäystoiminnallisuudet. Tällaiset kolmannen osapuolen liitännäiset saattavat lisäksi kerätä verkkopalveluiden käyttäjistä tietoja esimerkiksi sisällön suosittelemiseksi tai kävijämäärän seuraamiseksi. Voit halutessasi estää selaintasi käyttämästä evästeitä, poistaa tallennetut evästeet tai pyytää selaimeltasi ilmoituksen uusista evästeistä. Evästeiden käytön estäminen tai niiden poistaminen saattaa haitata joitakin sivustomme toimintoja. Voit lukea lisää evästeistä ja Suomen evästevaatimuksista viestintäviraston verkkosivustolta https://www.kyberturvallisuuskeskus.fi/fi/toimintamme/saantely-ja-valvonta/luottamuksellinen-viestinta Varaamme oikeuden päivittää evästekäytäntöjä esimerkiksi palveluiden kehityksen tai pakottavan lainsäädännön vuoksi. Sivuanalytiikka (Google Analytics) lähettää tiedot eteenpäin Googlelle anonymisoituna, eivätkä ne sisällä yksilöiviä tunnisteita. Google Analytics, Google Ads-seurantakoodi ja Facebook-pikseli latautuvat sivustolle vain, jos hyväksyt analytiikka- ja markkinointievästeet. Voit muuttaa evästehyväksyntääsi analytiikka- ja markkinointievästeille alla olevasta painikkeesta. Muuta hyväksyntä analytiikka- ja markkinointievästeille
Save settings
Cookies settings