Löytääko asiakkaasi yrityksesi SOMEsta?

Kun tiedät tavoitteesi ja kohdeasiakkaasi tarpeet, pureudumme syvemmälle itse digimarkkinoinnin työkaluihin. Tärkeimpiä digitaalisia kanavia ovat verkkosivut sekä sosiaalisen median kanavat. Kun potentiaalinen asiakas näkee julkaisun somessa, tavoitteena on saada hänet vierailemaan hänelle suunnatulla verkkosivulla ja antamaan yhteystietonsa, jolloin vuorovaikutus voi jatkua henkilökohtaisemmin. 

kirjaimet social media

Tunne asiakkaasi

Seuraako asiakkaasi sosiaalisia medioita? Vai lukevatko he paperilehteä? Joskus asiakkaiden käytös voi yllättää. Kohderyhmä voikin olla kiinnostunut selaamaan sitä kanavaa, joka ei ole sinulla päivittäisessä käytössä. 

Siksi on tärkeätä puhua niiden asiakkaiden kanssa jotka ostavat sinulta. Ole kiinnostunut ja kysele mitä somekanavaa he seuraavat. Saatat toki tuntea heidät niin hyvin, että tiedät mistä he sinut löytävät. Keskity silloin juuri siihen kanavaan.

Kun löydämme ne kanavat, joissa sinun pitää näkyä,  siellä on kerrottava niitä asioita jotka asiakkaita kiinnostaa.

Sisältösuunnitelmassa nostamme muutaman teeman, joiden ympärille rakennat some-näkyvyyden. Poimimme sisältöideat teemoijen ympäriltä mindmappiin vuosikelloa unohtamatta.

Otamme huomioon asiakkaiden tarpeet ja sesongit sekä muut yritykseesi tai tuotteisiisi liittyvät ajankohdat. Suunnitelmassa käsitellään myös maksetun mainonnan tarpeet liiketoimintaasi, kun tavoitteena on löytää uusia asiakkaita.

Mikä puhuttelee sinun asiakasta?

Sisältösuunnitelma yrityksesi tarpeisiin

Sisältösuunnitelma on kalenterivuoden mittainen suunnitelma, johon kirjataan somessa julkaistavien juttujen aihe, kuva, sisältö ja linkki, johon sinun asiakkaasi pyritään ohjaamaan. Tuloksena on Excel-taulukko, josta löydät sisällöt sekä kalenterinäkymä, johon on tuotu haluamasi kanavat. Opastan tehokkaan käytön kun esittelen suunnitelman.

Hintaesimerkki:

Vuoden sisältöjen suunnittelu:

  • Ajatusten vaihto ja mindmap 60 min
    • Unelma-asiakas, myyntitavoitteet, vuodenaikojen vaikutus, laskeutumissivut
  • Suunnitelman teko viikkotasolla
    • ideat otsikkotasolla
    • sisältötekstistä muutama lause, jotta julkaisun idea tulee esille
    • kuvan tai videon aihe
    • linkki, jos on olemassa tai ehdotus uudesta landing pagesta
    • hashtagit (IG ja LinkedIn)
    • muut ideat esim reels tai tarinat (esim. kyselytarrat tai muu vuorovaikutus)
  • Läpikäynti sinun kanssasi 60 min

Lisäksi ehdotus maksetusta mainonnasta ja sen sisällöistä. 

Hinta sisällön suunnittelupaketille 1599 €

Sinulle jää julkaisujen kirjoittaminen someen suunnitelman mukaisesti. Toki voin auttaa myös siinä erikseen sovittaessa.

Mietitkö missä sinun pitää näkyä ja miten?

Pohditaan yhdessä kanavat joissa olet aktiivinen ja tehdään sinulle SOME-suunnitelma.

Otamme kaikki ulottuvuudet käyttöön. (Esim. IG:ssä tarinat, reelsit, kyselyt ja julkaisut sekä profiilin mahdollisuudet; unohtamatta oikeanlaisia kuvia, videoita ja hashtagejä).

Muista, että siinä vaiheessa kun itse jo kyllästyt viestiisi, asiakkaasi saattaa nähdä sen ensimmäistä kertaa.

Anna minun auttaa sinua!

Piia-Riina ja asiakas
Sivustomme käyttää evästeitä. “Hyväksyn evästeet” -nappia painamalla hyväksyt evästeiden käytön. Evästeet tekevät sivustomme käyttämisestä helppoa, nopeaa ja käyttäjäystävällistä. View more
Cookies settings
Hyväksy evästeet
Evästekäytäntö
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Sivustomme käyttää evästeitä. “Hyväksyn evästeet” -nappia painamalla hyväksyt evästeiden käytön. Evästeet tekevät sivustomme käyttämisestä helppoa, nopeaa ja käyttäjäystävällistä. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka internet-selain tallentaa käyttäjän laitteelle. Evästeet asetetaan käyttäjän päätelaitteelle ainoastaan käyttäjän kutsuman sivuston mukana. Vain evästeen lähettänyt palvelin voi myöhemmin lukea ja käyttää evästettä. Evästeet tai muut tekniikat eivät vahingoita käyttäjän päätelaitetta tai tiedostoja, eikä evästeitä voi käyttää ohjelmien käyttämiseen tai haittaohjelmien levittämiseen. Käyttäjää ei voida tunnistaa pelkkien evästeiden avulla. Evästeiden käyttökohteet ovat analytiikan, markkinoinnin, viestinnän tehostaminen. Evästeet jakautuvat alaryhmiin: toiminnalliset evästeet, tuotekehitys ja liiketoiminnan raportointi, mainonnan raportointi ja mainonnan kohdentaminen. Käytössä on joitakin palvelun toiminnan kannalta pakollisia kolmannen osapuolen työkaluja tai liitännäisiä. Tällaisia työkaluja ovat esimerkiksi sivustoilla olevat sosiaalisten medioiden tai videopalveluiden upotukset tai sosiaalisten medioiden jako- ja tykkäystoiminnallisuudet. Tällaiset kolmannen osapuolen liitännäiset saattavat lisäksi kerätä verkkopalveluiden käyttäjistä tietoja esimerkiksi sisällön suosittelemiseksi tai kävijämäärän seuraamiseksi. Voit halutessasi estää selaintasi käyttämästä evästeitä, poistaa tallennetut evästeet tai pyytää selaimeltasi ilmoituksen uusista evästeistä. Evästeiden käytön estäminen tai niiden poistaminen saattaa haitata joitakin sivustomme toimintoja. Voit lukea lisää evästeistä ja Suomen evästevaatimuksista viestintäviraston verkkosivustolta https://www.kyberturvallisuuskeskus.fi/fi/toimintamme/saantely-ja-valvonta/luottamuksellinen-viestinta Varaamme oikeuden päivittää evästekäytäntöjä esimerkiksi palveluiden kehityksen tai pakottavan lainsäädännön vuoksi. Sivuanalytiikka (Google Analytics) lähettää tiedot eteenpäin Googlelle anonymisoituna, eivätkä ne sisällä yksilöiviä tunnisteita. Google Analytics, Google Ads-seurantakoodi ja Facebook-pikseli latautuvat sivustolle vain, jos hyväksyt analytiikka- ja markkinointievästeet. Voit muuttaa evästehyväksyntääsi analytiikka- ja markkinointievästeille alla olevasta painikkeesta. Muuta hyväksyntä analytiikka- ja markkinointievästeille
Save settings
Cookies settings