Mittarit tavoitteille

On yhtä tärkeää mitata aikaansaannoksia kuin määritellä liiketoiminnalle tavoitteita. Ja mistä tiedät että olet päässyt tavoitteeseen, jos se ei ole mitattavissa?

Riippuu tavoitteestasi, miten sitä mitataan. Voin auttaa sinua digitaalisten alustojen mittareiden kanssa, mutta voimme myös pohtia yhdessä millainen mittaristo palvelee parhaiten sinun liiketoimintaasi.

analyysejä

Mittareita erilaisiin tavoitteisiin

Kun liiketoimintaan määritellään tavoite, on jo silloin pohdittava tavoitteen mittaamista. Tavoitteen on oltava SMART. Lyhenne tulee sanoista Spesific (tarkoin rajattu), Measurable (mitattava), Attainable (saavutettavissa), Relevant (oleellinen liiketoiminnalle) ja Timely (aikaan sidottu). Kun nämä pitää mielessä tavoitetta määrittäessä, tiedetään myös milloin tämä tavoite on saavutettu.

Yleensä digitaalisen markkinoinnin päätavoitteena on saada asiakas vierailemaan verkkosivuilla tai tekemään siellä ostoksen.

Jos esimerkiksi tavoitteena on saada asiakkaita tietyille sivuille, sinua voisi auttaa Googlen Looker Studion helppokäyttöinen raportti. Raportilta näet yhdellä vilkaisulla valittujen sivujen kävijämäärät valitsemallasi ajanjaksolla.

Ota yhteyttä, laitetaan mittarit kuntoon

Yrityksen mittarit ovat kuin  kompassi, joka näyttää sinulle ollaanko menossa oikeaan suuntaan. 

keskustelu
Sivustomme käyttää evästeitä. “Hyväksyn evästeet” -nappia painamalla hyväksyt evästeiden käytön. Evästeet tekevät sivustomme käyttämisestä helppoa, nopeaa ja käyttäjäystävällistä. View more
Cookies settings
Hyväksy evästeet
Evästekäytäntö
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Sivustomme käyttää evästeitä. “Hyväksyn evästeet” -nappia painamalla hyväksyt evästeiden käytön. Evästeet tekevät sivustomme käyttämisestä helppoa, nopeaa ja käyttäjäystävällistä. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka internet-selain tallentaa käyttäjän laitteelle. Evästeet asetetaan käyttäjän päätelaitteelle ainoastaan käyttäjän kutsuman sivuston mukana. Vain evästeen lähettänyt palvelin voi myöhemmin lukea ja käyttää evästettä. Evästeet tai muut tekniikat eivät vahingoita käyttäjän päätelaitetta tai tiedostoja, eikä evästeitä voi käyttää ohjelmien käyttämiseen tai haittaohjelmien levittämiseen. Käyttäjää ei voida tunnistaa pelkkien evästeiden avulla. Evästeiden käyttökohteet ovat analytiikan, markkinoinnin, viestinnän tehostaminen. Evästeet jakautuvat alaryhmiin: toiminnalliset evästeet, tuotekehitys ja liiketoiminnan raportointi, mainonnan raportointi ja mainonnan kohdentaminen. Käytössä on joitakin palvelun toiminnan kannalta pakollisia kolmannen osapuolen työkaluja tai liitännäisiä. Tällaisia työkaluja ovat esimerkiksi sivustoilla olevat sosiaalisten medioiden tai videopalveluiden upotukset tai sosiaalisten medioiden jako- ja tykkäystoiminnallisuudet. Tällaiset kolmannen osapuolen liitännäiset saattavat lisäksi kerätä verkkopalveluiden käyttäjistä tietoja esimerkiksi sisällön suosittelemiseksi tai kävijämäärän seuraamiseksi. Voit halutessasi estää selaintasi käyttämästä evästeitä, poistaa tallennetut evästeet tai pyytää selaimeltasi ilmoituksen uusista evästeistä. Evästeiden käytön estäminen tai niiden poistaminen saattaa haitata joitakin sivustomme toimintoja. Voit lukea lisää evästeistä ja Suomen evästevaatimuksista viestintäviraston verkkosivustolta https://www.kyberturvallisuuskeskus.fi/fi/toimintamme/saantely-ja-valvonta/luottamuksellinen-viestinta Varaamme oikeuden päivittää evästekäytäntöjä esimerkiksi palveluiden kehityksen tai pakottavan lainsäädännön vuoksi. Sivuanalytiikka (Google Analytics) lähettää tiedot eteenpäin Googlelle anonymisoituna, eivätkä ne sisällä yksilöiviä tunnisteita. Google Analytics, Google Ads-seurantakoodi ja Facebook-pikseli latautuvat sivustolle vain, jos hyväksyt analytiikka- ja markkinointievästeet. Voit muuttaa evästehyväksyntääsi analytiikka- ja markkinointievästeille alla olevasta painikkeesta. Muuta hyväksyntä analytiikka- ja markkinointievästeille
Save settings
Cookies settings